Je vindt hier altijd de meest recente maatregelen van Woonhaven.
Met deze voorzorgen helpen we jou zo veilig mogelijk verder.
Kantoren gesloten tot 18/04/2022
Het inschrijvingskantoor en alle huurderskantoren blijven gesloten. We evalueren de situatie en informeren je als er iets verandert.
We blijven je veilig op afstand verder helpen.
Ben je huurder?
- Onze kantoren zijn gesloten tot en met 18 april 2022.
- Contacteer de huurderskantoren.
- Kunnen we je zo niet helpen? Dan maken we een afspraak met je.
Ben je kandidaat-huurder?
- Ons inschrijvingskantoor heeft geen vrije inloopmomenten meer.
- Contacteer het inschrijvingskantoor.
- Wil jij je inschrijven? Stuur dan het inschrijvingsformulier door via e-mail of stuur het via de post. Dan verwerken onze medewerkers het.
Vaccineren
Het coronavaccin is de beste manier om je te beschermen tegen COVID-19.
Je kan ook minder makkelijk zelf het virus doorgeven aan anderen wanneer je gevaccineerd bent.
De vaccinaties worden georganiseerd door de overheid en zijn volledig gratis
Omdat niet iedereen tegelijk kan gevaccineerd worden, is er een volgorde bepaald.
Het faseplan kan je terugvinden op deze infowebsite van de Belgische overheid.
Uitnodiging
Wanneer je aan de beurt bent, zal je een uitnodiging ontvangen.
Dit kan een brief, e-mail of sms zijn. Je moet hiervoor zelf niets doen.
De uitnodiging bevat een code (= vaccinatiecode).
Met deze code kan je een afspraak maken via vaccovid.be/afspraak-maken.
Vervolgens krijg je via e-mail een elektronisch toegangsticket voor het vaccinatiedorp.
Dit ticket moet je meebrengen naar het vaccinatiedorp (geprint of tonen op smartphone).
Indien je niet online een afspraak kan maken, kan je terecht bij 03 435 95 55 (7 dagen op 7 tussen 9 en 17 uur).
Vaccinatiedorp
Afhankelijk van waar je woont, krijg je in een ander vaccinatiecentrum je prikje.
In dit filmpje kan je zien hoe je vaccinatie in het vaccinatiedorp zal verlopen.
Download de Corona app ‘Crisis information translated’!
Altijd de recentste maatregelen op jouw smartphone & in jouw taal.
Reparatievraag? Contacteer ons!
Heb je een reparatievraag? Is er iets kapot? Contacteer dan onze technische dienst via het formulier of bel ons op. We bekijken je vraag en beslissen of we je nu verder helpen of je even moet wachten. Door de coronacrisis plannen we momenteel niet direct alle reparaties in.
We analyseren alle vragen die we krijgen en geven voorrang aan reparaties die nu moeten gebeuren. Een paar voorbeelden:
- Alle gevaarlijke situaties die veel schade kunnen veroorzaken (brandgevaar, elektrocutie …)
- Een verwarming die niet werkt of geen warm water
- Nergens elektriciteit in je woning
- Een kapotte voordeur of een andere onveilige situatie
- Zware verstoppingen of een groot waterlek
- …
Contacteer ons sowieso, onze planners doen de analyse en nemen de beslissing. Moet de reparatie bij jou thuis even wachten? Dan vragen we je om ons later opnieuw te contacteren, als de coronamaatregelen versoepelen. Reparaties in gemeenschappelijke delen doen we wel, daar is minder contact tussen onze technici en de bewoners.
Komen we langs, respecteer dan deze regels:
- Ben je ziek, verwittig ons op voorhand. Dan annuleren we jouw afspraak kosteloos.
- Onze technicus vraagt of je ziek bent. Is dat zo of twijfelt onze medewerker, dan gaat hij niet binnen.
- Hou altijd afstand, minstens 1,5 meter (dubbele armlengte).
Doe je dat niet, dan gaat onze technicus weg. Je betaalt de kosten. - Draag een mondmasker & ga naar een andere kamer tijdens de reparatie.
Doe je dat niet, dan gaat onze technicus weg. Je betaalt de kosten. - Ventileer vooraf je woning & ruim goed op. Open ramen en deuren.
- Moet je de werkbon tekenen, gebruik dan een eigen stylo.
Huisbezoek door sociale dienst
Onze sociaal assistenten doen zo veel mogelijk via mail of telefoon.
Kan dat niet? Dan maken ze een afspraak met je in een van onze kantoren.
Alleen als het echt niet anders kan, komen ze bij je thuis langs.
Zowel de sociaal assistent als jij zelf, dragen tijdens een gesprek een mondmasker.
Technische dienst
Komt een technicus bij je langs voor een herstelling?
- Ben je ziek, verwittig ons op voorhand. Dan annuleren we jouw afspraak kosteloos.
- Onze technicus vraagt of je ziek bent. Is dat zo of twijfelt onze medewerker, dan gaat hij niet binnen.
- Hou altijd afstand, minstens 1,5 meter (dubbele armlengte).
Doe je dat niet, dan gaat onze technicus weg. Je betaalt de kosten. - Draag een mondmasker & ga naar een andere kamer tijdens de reparatie.
Doe je dat niet, dan gaat onze technicus weg. Je betaalt de kosten. - Ventileer vooraf je woning & ruim goed op. Open ramen en deuren.
- Moet je de werkbon tekenen, gebruik dan een eigen stylo.
Plaatsbeschrijving
We doen plaatsbeschrijvingen onder strikte afspraken.
Je mag maximum met 1 persoon aanwezig zijn.
Tijdens de plaatsbeschrijving:
- Ben je ziek, verwittig ons op voorhand. Dan annuleren we jouw afspraak kosteloos.
- Onze collega vraagt of je ziek bent. Is dat zo of twijfelt hij, dan is er geen plaatsbeschrijving.
- Hou altijd afstand, minstens 1,5 meter (dubbele armlengte).
Doe je dat niet, dan gaat onze medewerker weg. Je betaalt de kosten. - Draag een mondmasker.
Doe je dat niet, dan gaat onze medewerker weg. Je betaalt de kosten.
Poetsen gebouwen
Onze poetsers en poetsfirma’s blijven in onze gebouwen extra aandacht hebben voor het poetsen van deurklinken en alles wat mensen met de handen aanraken. Op het gelijkvloers ontsmetten ze alles dageljks. In seniorengebouwen doen ze dat 2x per dag.
Aan jou vragen we om alle regels van de overheid te respecteren. Houd de gemeenschappelijke delen mee proper! Was je handen voor & na je door het gebouw rondloopt. Hygiëne is heel belangrijk om het virus onder controle te houden.
Liften
De liftfirma’s blijven werken en reparaties doen. Let erop! In een lift sta je vaak dicht bij elkaar. Houd afstand! Neem kleinere liften best alleen. Respecteer elkaars gezondheid zo goed mogelijk.
Risicogroep?
Ben je ouder dan 65 jaar? Of hoor je om medische redenen bij de risicogroep? Voor deze mensen is het virus extra gevaarlijk.
Bescherm jezelf en anderen:
- Blijf zo veel mogelijk thuis.
- Moet je toch naar buiten?
- Was je handen dan direct als je thuis bent.
- Vermijd fysiek contact. Houd altijd minimum 1,5 meter afstand van andere mensen.
- Moet je hoesten, doe dat in een zakdoek of in de plooi van je elleboog.
Heb je hulp of contact nodig?
- Contacteer je familie, vrienden, buren, … via telefoon of e-mail.
- Wil je graag met je sociaal assistent praten? Zeker doen, ze staan voor je klaar.
- Ook nu kan je met welzijnsvragen terecht bij CAW Antwerpen. Hun hulpverleners staan paraat via telefoon, mail & chat. Meer informatie vind je op www.caw.be/coronacrisis-antwerpen.
- Het initiatief Antwerpen Helpt is ook weer actief, daar kan je terecht voor helpende handen.