Liften

Woonhaven heeft ongeveer 600 liften in al haar gebouwen.
Die onderhouden we niet zelf, maar we werken samen met externe firma’s.

Want liften repareren is een heel technische materie. De gespecialiseerde liftenfirma’s zorgen ervoor dat liften hersteld worden en doen preventief onderhoud.

Wie is verantwoordelijk voor jouw lift?

Sinds 1 april 2020 heeft Woonhaven een nieuw liftencontract. Snellere reparaties en beter preventief onderhoud zijn de sleutelwoorden. Als bewoner betaal je meer, maar je krijgt betere onderhoudskwaliteit.

We werken met verschillende externe firma’s samen. Wie actief is in jouw gebouw, vind je in het overzicht.

Weten welke firma in jouw gebouw actief is?

Liftafspraken

Is er een probleem met de lift?

Contacteer dan jouw liftenfirma. Je vindt het telefoonnummer in de lift of er net buiten of in het overzicht op onze website. Daar kan je 24/7 naar bellen om problemen te melden.

Als je belt, dan vragen we je om altijd je naam en telefoonnummer te geven. Anonieme oproepen worden sowieso niet opgevolgd. De firma’s weten graag wie er belt, zodat ze je eventueel kunnen contacteren als een probleem onduidelijk is.

Onze tip: zet het nummer direct in je gsm of schrijf hem in je agenda. Dan heb je die altijd bij de hand.

Dat wil niet zeggen dat de lift dan hersteld is! De technicus doet zijn best om alles te repareren. Lukt dat niet, dan zet hij de lift buiten dienst. Dan moet de liftenfirma op alle verdiepingen een bericht hangen. Zodat je als huurder weet dat er een probleem is. Je kan dan even geen gebruik van de lift maken. Woonhaven probeert er mee voor te zorgen dat alle problemen zo snel mogelijk opgelost zijn.

Zit er iemand vast in de lift?

Kostprijs

Sinds begin 2020 betaal je 13 euro voor elke lift in je gebouw.
Elke huurder van Woonhaven die woont in een gebouw met liften, betaalt hiervoor.
Ook wie op het gelijkvloers woont.
Het contract startte op 1 april, dus bij de afrekening huurlasten 2020 kreeg je een deel terugbetaald.