Update (2/10/25): tussen 1 en 2 oktober 12 uur ’s middags kregen de huurders waarvan we het e-mailadres hebben een e-mail met de afrekening van de huurlasten van 2024. Deze e-mail is te vertrouwen: klik op ‘ontvang je e-post’ en download het document.
Hebben we jouw e-mailadres niet of open je dit bericht niet binnen de 48 uur? Dan krijg je ten laatste volgende week een brief met de afrekening van de huurlasten in je brievenbus.
Kreeg je geen brief? Check zeker jouw e-mail.

Elk jaar krijgen onze huurders een afrekening van de huurlasten van het jaar daarvoor. Elke maand betaal je een voorschot voor de huurlasten bij je huurprijs. Afhankelijk van waar je woont, zitten daar andere kosten in. Bijvoorbeeld het onderhoud van liften of het kuisen van het gebouw.
Nu bekijken we of de som van je voorschotten meer of minder is dan de gemaakte kosten.
- Betaalde je meer? Dan krijg je geld terug.
- Betaalde je minder? Dan moet je bijbetalen. Doe dat ten laatste op 29 oktober 2025. Is het moeilijk om te betalen? Contacteer ons voor een afbetalingsplan. Duid ‘ik kan niet betalen’ aan.
Je persoonlijk verbruik bekijken gaat alleen voor wie een individuele berekening van het warm water en verwarming krijgt.
Heb je vragen over je afrekening?
Duid ‘ik heb een vraag over de afrekening van mijn huurlasten’ aan.
Het is mogelijk om facturen in te kijken. Vraag hiervoor een afspraak aan via bovenstaande link. Er is een lange wachttijd door het grote aantal facturen.
Huur je een private woning via Woonhaven? Dan is de timing van jouw afrekening verschillend. De eigenaar van jouw pand stuurt ons de jaarlijkse kosten. Wanneer we die ontvangen, maken we jouw afrekening. Dit is dus voor elke private woning anders.