Huurlasten 2022

27 september 2023

Eind september ontvangen onze huurders een brief met de afrekening van de huurlasten 2022.

Ex-huurders van De Ideale woning ontvangen hun afrekening rond december.
Woon je in een private woning via Woonhaven (het vroegere SVKA)? Dan bepaalt de eigenaar van je woning of de syndicus van je gebouw het moment waarop je je afrekening ontvangt.

Huurlasten

Eén keer per jaar krijgen onze huurders een afrekening van de huurlasten van het jaar daarvoor. Elke maand betaal je een voorschot voor de huurlasten bij je huurprijs. Afhankelijk van waar je woont, zitten daar andere kosten in. Denk maar aan het onderhoud van liften of het kuisen van het gebouw.

Nu bekijken we of de som van je voorschotten meer of minder is dan de effectief gemaakte kosten.

Via deze laatste link kan je jouw persoonlijk verbruik bekijken.
Dat gaat alleen voor wie een individuele berekening van het warm water en verwarming krijgt.

Heb je vragen over je afrekening?

Dan kan je via het onderstaande link je vraag of opmerking doorgeven. We beantwoorden je vraag binnen 45 kalenderdagen.

Het is mogelijk om facturen in te kijken. Je kan hiervoor een afspraak maken, ook via onderstaande link. Er is een lange wachttijd door het grote aantal facturen.

Duid ‘ik heb een vraag over de afrekening van mijn huurlasten’ aan.

Opgelet

Moet je betalen? Doe dat ten laatste op 24 oktober 2023.
Moeilijk om te betalen? Contacteer ons voor een afbetalingsplan via dit formulier. Duid ‘ik kan niet betalen’ aan.

Sociaal tarief voor elektriciteit en aardgas

Sommige personen en gezinnen hebben recht op een sterk verlaagd tarief voor elektriciteit en aardgas. Dat wordt de ‘sociale maximumprijs’ of het ‘sociaal tarief’ genoemd. Het sociaal tarief wordt alleen toegekend aan personen die bepaalde uitkeringen of tegemoetkomingen krijgen.
Je leest er alles over op de website van de Vlaamse Overheid.