Nieuw liftencontract vanaf 1 april

Vanaf 1 april start Woonhaven met een nieuw liftencontract. Snellere reparaties en beter preventief onderhoud zijn de sleutelwoorden. Als bewoner betaal je meer, maar je krijgt betere onderhoudskwaliteit.

Een groot deel van onze 764 liften krijgt een nieuwe liftenfirma. Soms start de nieuwe firma pas (veel) later, dan zie je dat in de lijst. Soms blijft de firma hetzelfde.

Welke firma in jouw gebouw actief gaat zijn, dat vind je in deze lijst.

Natuurlijk komen er ook affiches in je gebouw te hangen. De liftenfirma heeft tijd tot 1 mei om haar contactgegevens duidelijk zichtbaar te maken. Die gegevens ga je op het gelijkvloers en in de lift vinden. Onze tip: zet de nummer meteen in je gsm of schrijf hem in je agenda. Dan heb je die altijd bij de hand.

Hoe snel moet de liftenfirma er zijn?

Als je belt, dan vragen we je om altijd je naam en telefoonnummer te geven. Anonieme oproepen worden sowieso niet opgevolgd. De firma’s weten graag wie er belt, zodat ze je eventueel kunnen contacteren als een probleem onduidelijk is.

  • Zit iemand vast? Dan komen ze binnen het uur. Blijf rustig als je vastzit. Mensen denken soms dat er geen lucht meer zal zijn, maar dat klopt helemaal niet. Het is niet leuk om vast te zitten, maar het is veilig.
  • Werkt een lift niet, maar is er een andere lift die op dezelfde verdieping stopt?
    Dan komen ze binnen de 5 uur.
  • Werkt een lift niet en is er geen andere lift die op dezelfde verdieping stopt?
    Dan komen ze binnen de 3 uur.

Wat als de firma komt, maar ze kunnen de lift niet direct repareren? Dan moeten ze op alle verdiepingen een bericht hangen. Zodat je als huurder weet dat er een probleem is.

Kostprijs
Sinds begin 2020 betaal je 13 euro voor elke lift in je gebouw. Elke huurder van Woonhaven die woont in een gebouw met liften, betaalt hiervoor. Ook wie op het gelijkvloers woont. Het contract start op 1 april, dus bij de afrekening huurlasten 2020 krijg je een deel terugbetaald.